Twee-factor-authenticatie ofwel 2FA, is een extra stap om je account beter te beveiligen. Het inschakelen van tweefactorauthenticatie verbetert de beveiliging van uw PCextreme account en al je intellectuele eigendommen. Het is een extra beveiligingslaag voor je account die ervoor zorgt dat je de enige persoon bent die toegang heeft tot je account, zelfs als iemand je wachtwoord kent of probeert te raden.


Wanneer je inlogt zal er, naast het email adres en wachtwoord, gevraagd worden om een extra beveiligingscode.


Twee-factor-authenticatie instellen


Je logt in in je account en navigeert naar 'personal setting'

Personal setting


Vervolgens naar: 'Sign-in & Security'

Sign-in en security


Sign-in options



Je klikt op 'set up' om het proces te starten:



Set up


Download de Google Authenticator of bijvoorbeeld de Authy app uit de app store



Google Authenticator play store


Installeren


Open de app en kiest voor 'code scannen':

Scan de code die in beeld komt:



QR-code


Account code



Wanneer je de code invult heb je succesvol 2FA geactiveerd in je account!

Succes


Ben je de toegang tot uw 2FA app kwijt door bijvoorbeeld verlies van je telefoon?


2FA schakelen we niet zomaar uit. Indien we 2FA zouden uitschakelen zodra we een verzoek vanaf het bij het account bekende e-mailadres ontvangen, haalt dit het hele principe van 2 factor authenticatie natuurlijk onderuit.


We vragen je daarom ook om in dat geval een e-mail te sturen aan service [ apenstaartje ] versio.nl met een kopie of duidelijke foto van een geldig legitimatiebewijs van de account houder.


Op moment dat het account in kwestie een zakelijk klantnummer is kunnen we 2FA uitschakelen na ontvangst van de volgende informatie:

  1. Digitaal gewaarmerkt uittreksel KvK van de organisatie die klant is bij ons (niet ouder dan 3 maanden)
  2. Kopie, scan of duidelijke foto van een geldig legitimatiebewijs van een zelfstandig bevoegde bestuurder of alle gezamenlijk bevoegde bestuurders (zoals op het uittreksel vermeld).*

*Op moment dat de bestuurder(s) van de organisatie die klant is bij ons geen natuurlijke personen zijn, zullen we van bovenliggende rechtspersoon/personen ook een digitaal gewaarmerkt uittreksel KvK moeten ontvangen, net zolang totdat een zelfstandig bevoegde bestuurder of alle gezamenlijk bevoegde bestuurders natuurlijke personen zijn.
Van deze natuurlijke personen moeten wij vervolgens een kopie, scan of duidelijke foto van een geldig legitimatiebewijs ontvangen.