In bepaalde gevallen kan het wenselijk zijn om iemand anders toegang te geven tot je controlepaneel. Deze persoon kan vervolgens bepaalde zaken voor je beheren.

We hebben bij PCextreme 3 verschillende 'rollen', die je aan een user (gebruiker) kan toekennen:


Welke verschillende rollen kan ik toekennen aan een extra user?

Administrator user


Een user met administrator rechten heeft volledige toegang tot je account.

Deze persoon kan dus zowel de producten beheren als het financiële gedeelte inzien. Ook kunnen door deze persoon zowel in de producten als in het administratieve gedeelte, wijzigingen worden doorgevoerd (bijvoorbeeld producten beëindigen of verhuizen, de tenaamstelling van het account aanpassen enzovoorts).


Financiële User


Een Financiële User heeft toegang tot het financiële/administratieve gedeelte van het controlepaneel, en ontvangt van ons de facturen via e-mail.

Deze persoon kan dus bijvoorbeeld de facturen inzien, de wallet opwaarderen, facturen betalen en de tenaamstelling of adresgegevens van het account aanpassen.


Een Financiële User heeft geen toegang tot de producten zelf en kan dan ook geen wijzigingen aanbrengen in het product portfolio of instellingen daarvan.


Technische User


Een Technische User is eigenlijk het tegenovergestelde van een Financiële User, en heeft alleen toegang tot je producten, en niet tot het financiële en administratieve gedeelte van uw account.

Deze persoon kan dus producten aanmaken, verwijderen en configureren.


Hoe voeg ik een extra user toe aan mijn account?

In verband met onderhoud aan deze functie, kan je op dit moment hiervoor contact opnemen met onze servicedesk: [link]

Om een extra user toe te voegen aan uw account, moet u eerst inloggen op het controlepaneel, met uw e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.
Wanneer u dit heeft gedaan klikt u boven in de zwarte balk op de optie 'Accounts & Members'.
U klikt vervolgens in het overzicht van accounts waar u toegang toe heeft, op het account waaraan u het financiele contactpersoon toe wil voegen.

[caption id='attachment_2017' align='alignnone' width='750']

Indien u eerder heeft gekozen voor de optie om direct naar het ‘default’ account te gaan, zal u deze pagina niet te zien krijgen; u kan dan na het aanklikken van de optie “Accounts & Members’ in de menubalk boven aan uw pagina, direct door naar de volgende stap.[/caption]


;

Op de pagina die opent kan u onder het kopje 'Members', naar wens een nieuwe member uitnodigen via de groene button 'Invite Members'.







In de popup geeft u vervolgens het e-mailadres in waar u de facturen op wil ontvangen, en in de dropdown kiest u het gewenste type account.






;

Wanneer u de gegevens heeft ingegeven, zal de knop 'Send Invitation' groen worden. Wanneer u hier op klikt, zal de popup sluiten.
Er wordt nu een uitnodiging naar het emailadres dat u heeft uitgenodigd verzonden. Wanneer u zelf de nieuwe gebruiker gaat toevoegen, is het belangrijk dat u op dit punt uitlogt bij het controlepaneel.
Klik hiervoor rechtsbovenin op de blauwe avatar, en kies uitloggen/log out.





Nadat u de aanmelding heeft bevestigd via de email welke u op het ingegeven adres ontvangt, zal de extra gebruiker voor u zijn toegevoegd.
Let op: Tijdens het aanklikken van de uitnodiging link in de email mag je niet ingelogd zijn binnen ons controlepaneel. 

Disclaimer


Als klant ben je altijd zelf verantwoordelijk voor de acties van de personen die je toegang geeft tot je controlepaneel. Het is dus te adviseren hier vooraf duidelijke afspraken over te maken en deze ook goed vast te leggen.